Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In de informatieve leesserie 'Help de natuur en het milieu' wordt duidelijk uitgelegd wat leerlingen kunnen doen om zich met het milieu bezig te houden. Aan de hand van alledaagse voorbeelden leren ze hoe ze het milieu werkelijk kunnen helpen. Dit deel gaat over afval opruimen.
Choose an application
Iets wat al van een ander is geweest, noem je tweedehands. Was jouw fiets eerst van je broer of zus? Dan heb je een tweedehandsfiets. Wil je meer weten over het weggeven, verkopen, kopen en opknappen van tweedhands spullen? Lees dan snel dit boekje!
372.6 --- Winkels --- recyclage --- 476.13 --- Recycleren : basisonderwijs --- Kleinhandel - detailhandel --- Handel --- Recyclage
Choose an application
Veel oude rommel wordt zomaar weggegooid terwijl er nieuwe dingen van gemaakt kunnen worden. Van oude kranten bijvoorbeeld worden telefoonboeken en nieuwe kranten gemaakt, van oud plastiek, multomappen en tapijten, envan oud glas worden verkeersborden en nieuwe flessen gemaakt. Maar voordat een oude fles een nieuwe fles is, kan er al een heleboel mee gebeurd zijn...
recyclage --- milieubeheer --- Environmental protection. Environmental technology --- #PBIB:+111.63 --- 670.1 --- Afval --- Afvalproblemen --- Afvalverwerking --- Recyclage --- Afvalprobleem --- Afvalproblematiek --- Milieuproblemen --- Recycleren --- 472.3 --- Recycleren : basisonderwijs --- 000808.jpg --- afval --- knutselen: afvalmaterialen --- Vakdidactiek : Wereldoriëntatie : Natuur : Kleuteronderwijs --- Algemene technologie --- Natuur- en milieueducatie --- Milieuverontreiniging
Choose an application
Plastics --- Matières plastiques --- Recycling --- Recyclage --- Recycling. --- -kunststofafvalrecyclage --- kunststofprodukt --- kunststofrecyclage --- pet --- polyolefinen --- polystyreen --- pvc --- technische kunststof --- thermoplasten --- 688 --- kunststoffen --- kunststoffen ; recycleren --- Plastic materials --- Plastic products --- Polymers --- Synthetic products --- Condensation products (Chemistry) --- Elastomers --- Plasticity --- Matières plastiques --- kunststofafvalrecyclage --- Plastics - Recycling.
Choose an application
Het verhaal van Stijn en Stien leert jonge kinderen wat er wel en niet in een vuilniszak mag, en hoe verschillende soorten vuil gerecycleerd kunnen worden. Dit boekje wil kinderen van 4 tot 7 jaar én hun ouders sensibiliseren voor het sorteren van huisvuil.
Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- afval --- milieubescherming --- Afval --- Afvalverwijdering --- Milieueducatie --- Kleuteronderwijs. --- C3 --- jeugdliteratuur --- kort verhaal --- afvalverwerking (x) --- prentenboek --- prentenboeken --- JB RIDD --- 476.1 --- Handboek/cursus --- 471.43 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Natuur- en milieueducatie --- Wereldoriëntatie --- huisvuil --- recycleren --- verhalenboek ; kleuters en eerste lezers --- Afvalverwerking --- J-614.65 --- 472.3 --- Afval : basisonderwijs --- afval sorteren --- Kunst en cultuur --- (zie ook: Milieuzorg op school) --- Recyclage
Choose an application
Teo de spin is jarig en droomt van cadeautjes. Zijn vriendje Gloob legt uit dat daar wel veel grondstoffen voor nodig zijn, en verzint iets anders. Prentenboek met eenvoudige kleurenillustraties over het milieu.
prentenboeken --- bos --- duurzame ontwikkeling --- Duurzame ontwikkeling --- Recycleren --- Recyclage --- 472.3 --- Natuur- en milieuducatie : kleuteronderwijs --- Prentenboek 4+ --- Duurzaamheid --- wereldoriëntatie --- Jeugdboeken --- Fiction --- Prentenboeken --- Cadeautjes --- grondstoffen --- systeemdenken --- recyclage --- Natuur --- 476.1 --- milieueducatie --- milieuzorg --- kleuters --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- PXL-Education 2018 --- kinderboek --- natuur --- milieu --- Afval --- Verjaardagen --- Verjaardag --- Sociology of environment --- Didactics of social education
Choose an application
Zelfs met de huidige inspanningen om te recycleren wordt 88 tot 94% van alle producten nog steeds gemaakt uit nieuwe grondstoffen. Het antwoord op de dreigende materiaalschaarste vinden vele denkers in de 'circulaire economie': het sluiten van materiaalkringlopen, zodat de waarde van de grondstoffen optimaal behouden blijft. Dat idee stelt ons voor enkele vragen, zoals: - Is de circulaire economie realiseerbaar? - Hoe kunnen technologie en nieuwe bedrijfsmodellen de circulaire economie helpen verwezenlijken? - Moet de overheid ingrijpen om grondstoffen te sparen? Wat met recyclage? bundelt interdisciplinaire kennis rond hoe we de afvalberg kunnen verkleinen en grondstoffenschaarste kunnen vermijden. Bovendien stelt het boek kritische vragen die nodig zijn om ons inzicht in de circulaire economie en haar haalbaarheid te vergroten.
628.477 --- 628.477 Utilization of treated and untreated refuse and residues --- Utilization of treated and untreated refuse and residues --- #SBIB:33H15 --- #SBIB:316.334.2A87 --- Economie: geld en krediet --- Bijzondere arbeidsproblemen: industrie en ecologie, duurzaam ondernemen --- Economie 330 --- recyclage --- circulaire economie --- duurzame ontwikkeling --- 504 --- recycleren --- grondstoffen --- Duurzame ontwikkeling --- Recyclage --- Circulaire economie --- Innovatie
Choose an application
De wereld rond is een thematische methode en onderdeel van Het ei van Columbus, een serie van 4 zelfstandige methoden voor wereldoriëntatie. Jaarlijks een aantal themas waarin de wisselwerking tussen mens, samenleving en natuur centraal staan. Binnen deze thema's komen de volgende vormingsgebieden aan bod: consumenteneducatie, ontwikkelingseducatie, sociale redzaamheid, vredesopvoeding, gezondheidseducatie, milieu-educatie en techniekeducatie. Met De wereld rond leren kinderen informatie te verzamelen en te verwerken. Ze wisselen meningen uit, heroverwegen hun mening, verwoorden hun keuze en leren te handelen naar die keuze. Zo leren ze om te gaan met belangentegenstellingen binnen thema's uit hun dagelijkse werkelijkheid, zoals de keuze voor levensmiddelen.
371.67 --- 373.3 --- leerboeken --- lager onderwijs --- wereldoriëntatie --- 476.1 --- schoolboeken --- 4e leerjaar l.o. --- Afval --- Brug --- Communicatie --- Eiffeltoren --- Eten --- Gemeente --- Katoen --- Kleding-produktiewijze --- Kopen --- Kunst-kinderen --- LO --- Reclame --- Wonen --- Afval ; sorteren --- Basisonderwijs --- Bouwen ; 2de graad l.o. --- Communicatie ; onderwijs --- Gemeentebesturen --- Grondstoffen --- Handel --- Reclame ; jongeren --- Recycleren --- Schoonheid --- Verkiezingen --- Voeding --- Wereldoriëntatie --- Bouwwerken --- Gemeenten --- Kunstbeschouwingen --- Materialen --- Wereldoriëntatie: basisschool --- Zelfredzaamheid --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- 4e leerjaar l.o --- Bouwen ; 2de graad l.o --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie
Choose an application
"This book is a highly illustrated 'atlas', taking the reader on a journey via four distinct 'steps' (recycling, reuse, reduce, closed loop), from a linear economy towards a system emulating the natural world - a circular economy. Featuring over 20 detailed case studies describing design exemplars from the worlds of textile and fashion design, product design, interior architecture, architecture and urban design, this book's purpose is to show designers how they can successfully navigate and exploit the emerging field of resource management and the circular economy. Each step is supplemented with an in-depth interview with an expert who is successfully tackling one or more of these challenges that face all designers today and includes contributory essays from, among others, Professor Walter Stahel of the Product-Life Institute, and Professor Jonathan Chapman, author of Emotionally Durable Design."--Cover.
Sustainable design --- Waste products --- recyclage --- recycleren --- circulaire economie --- afvalbeheer --- ecologie --- ontwerpen --- By-products --- Industrial wastes --- Products, Waste --- Trades-waste --- Utilization of waste --- Waste materials --- Manufacturing processes --- Factory and trade waste --- Recycling (Waste, etc.) --- Refuse and refuse disposal --- Scrap materials --- Substitute products --- Waste spills --- Green design --- Design --- Recycling --- 72:574 --- Duurzame architectuur ; materialen --- Bouwmaterialen; Hergebruik --- Ontwerptheorie ; over hergebruik ; recyclage --- Ontwerptheorie ; duurzaam ; ecologisch design --- Architectuur en ecologie --- Economics --- Environmental protection. Environmental technology --- Production management --- Architecture --- design [discipline] --- adaptive reuse --- recycling --- sustainability --- Environmental aspects. --- 72.025.5 --- Architectuur ; hergebruik van gebouwen --- Waste products - Recycling --- Traitement des dÉchets --- Matériau recyclé --- Economie circulaire
Choose an application
Met de reeks 'Ontdek, denk & doe' bied je STEM-onderwijs op een aantrekkelijke en kindvriendelijke manier. Aan de hand van zes bronnenboeken gaan de leerlingen op ontdekkingstocht doorheen de wereld van STEM. Elk boek behandelt een boeiend multidisciplinair thema dat in tijdschriftenstijl wordt gepresenteerd. Daarnaast is er ruime aandacht voor persoonlijk engagement. De leerlingen gaan aan de slag met de toegankelijke activiteiten.De leerkracht vindt online ondersteunende en aanvullende materialen per bronnenboek: een interactief bordboek, een handleiding en werkbladen.Bron: Uitgever
Wereldoriëntatie --- leerboeken --- lager onderwijs --- techniek --- 478.9 --- STEM --- wetenschappen --- C6 --- wetenschap --- Techniek --- milieu --- Afval --- Ecologie --- Recycleren --- ecosystemen --- milieubeheer --- afval --- Recyclage --- Water --- Waterzuivering --- Weer (Metereologie) --- Klimaat --- atmosfeer --- Aarde --- Landschappen --- geografie --- energie --- energiebronnen --- Kerncentrales --- 476 --- natuur --- 476.11 --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden --- science, technology, engineering, maths --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of technology --- afval sorteren --- ecologie --- Didactics of social education --- Didactics of sciences --- duurzame energie --- Didactics of primary education --- earth [planet] --- klimaat --- klimaatveranderingen --- drinkwater --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- STEM ; basisonderwijs ; leermiddelen --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- wereldoriëntatie --- STEM (science,technology,engineering,mathematics) --- klimaatverandering --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- STEM (Science Technology Engineering Maths) --- Energie --- Wetenschap --- Energiebronnen --- Basisonderwijs --- Gesteenten --- Geologie --- Ecosystemen --- Afvalbeleid --- Milieubescherming --- Afvalbeperking --- Weer --- Techniek (wetenschap) --- Energiebron --- Belasting (fiscaal) --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Gesteente --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 476.6 --- technisch-technologische opvoeding
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|